“Zawsze daj Gościowi coś więcej, niż się spodziewał.” Shep Hyken
Jednym z najważniejszych elementów sukcesu każdego biznesu jest zdolność do zaspokojenia potrzeb Gości i sprawienia, że czują się oni wyjątkowo. W przypadku branży gastronomicznej, kluczowym czynnikiem jest umiejętność przekroczenia oczekiwań gości poprzez dostarczenie im nie tylko smacznych potraw, ale również doskonałych doświadczeń. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest stosowanie zasady “Zawsze daj Gościowi coś więcej, niż się spodziewał”. To podejście polega na oferowaniu Gościom czegoś ekstra, co sprawi, że ich wizyta w restauracji będzie nie tylko smakowita, ale i niezapomniana.
Może to być niewielki gest, taki jak podanie kieliszka dobrego wina na koszt restauracji, czy też uśmiech i uprzejme słowo. Mogą to być również bardziej złożone działania, jak na przykład specjalne menu degustacyjne, którego nie ma na karcie, czy też udostępnienie prywatnej sali dla gości. Podejście “Zawsze daj Gościowi coś więcej, niż się spodziewał” ma wiele korzyści. Przede wszystkim, pozytywne wrażenie, jakie zostanie zrobione na gościach, z pewnością przyniesie wiele pozytywnych opinii i polecenia, co przełoży się na większą liczbę Gości i większe zyski. Wreszcie, kładąc nacisk na zadowolenie Gości, restauracja staje się miejscem, do którego chce się wracać, gdzie można liczyć na wysoką jakość usług oraz na to, że zostanie się obsłużonym w sposób, który przekroczy oczekiwania. Zasada “Zawsze daj Gościowi coś więcej, niż się spodziewał” to klucz do sukcesu w branży gastronomicznej, który pozwoli każdej restauracji wybić się na tle konkurencji i zyskać lojalnych Gości.